Jak skontaktować się z Facebookiem? Kontakt z administratorem

facebook kontakt

Facebook to medium społecznościowe, które znane jest na całym świecie. Mnóstwo osób posiada na nim swoje prywatne konto, ale nie brakuje także tych, którzy prowadzą na nim konta biznesowe czy reklamowe. Zdarzają się sytuacje, z których nie widzimy innego wyjścia, jak kontakt z pracownikiem serwisu. Jak skontaktować się z Facebookiem? Czy jest to w ogóle możliwe?

Czy da się nawiązać kontakt z Facebookiem?

Kontakt z Facebookiem w rzeczywistości nie jest wcale taki łatwy. Uzyskanie pomocy od największego serwisu społecznościowego na świecie to dość twardy orzech do zgryzienia. Nie każdy ma jednak zwyczaj się poddawać. Istnieje bowiem kilka sposobów na to, aby jednak nawiązać kontakt bądź uzyskać cenne wsparcie od konsultanta Facebook. Support może być utrudniony, co dla wielu osób wydaje się wręcz nie na miejscu.

Jesteśmy bowiem przyzwyczajeni do tego, że obsługa rozmaitych narzędzi, portali, sklepów internetowych czy przedsiębiorstw działających w sieci odpowiada na nasze problemy i zapytania w tempie ekspresowym. Z Facebookiem jest inaczej – jest to amerykańska firma, którą można śmiało nazwać światowym gigantem, gdzie sprawy kontaktowe przedstawiają się zgoła inaczej. Podsumowując – kontakt z Facebook Polska może być nieco utrudniony i ciężki do uzyskania, ale nie jest całkowicie niemożliwy.

Facebook – czy kontakt telefoniczny jest możliwy?

Najwięcej problemów podczas korzystania z Facebooka mają użytkownicy biznesowi. Mogą to być malutkie problemy związane z logowaniem na konto bądź nieco większe dotyczące płatności. Użytkownikom biznesowym wydaje się, że łatwo skontaktują się z Facebookiem i podczas rozmowy telefonicznej wyjaśnią na spokojnie wszelkie niedogodności.

Jak się jednak okazuje, ani w naszym kraju, ani w żadnym innym na świecie, kontakt telefoniczny z obsługą nie jest możliwy. Nie istnieje żadna dostępna infolinia Facebooka. Sama firma z kolei nie pozwala na rozmowy telefoniczne z pracownikami, choć w tym amerykańskim gigancie pracuje aż 33 000 osób. Takie rozwiązanie z pewnością ma swoje ważne uzasadnienie.

Chodzi bowiem o to, że Facebook chce uniknąć sytuacji, w której potrzebny byłby dodatkowy dział, swego rodzaju call center. Tak więc nie ma szans na to, aby porozmawiać z kimś bezpośrednio pracującym w firmie Facebook. Nie ma również możliwości, aby wysłać do któregokolwiek pracownika wiadomości e-mail. Polityka, na jaką postawił Facebook, zakłada brak możliwości kontaktowania się z obsługą portalu przez standardowy e-mail. Jak więc uzyskać kontakt z Facebookiem?

Centrum Pomocy Facebooka

Na całe szczęście dla każdego z użytkowników istnieje coś takiego, jak Centrum Pomocy. Każdy, kto ma jakikolwiek problem, może śmiało z takiego panelu skorzystać. Znajdziemy tam podstawową, jak i zaawansowaną wiedzę na temat obsługi FB. Centrum Pomocy jest niezwykle rozbudowane, a regularnie uzupełniany przez fachowców poradnik pozwala na samodzielne rozwiązanie wielu istotnych problemów. W Centrum Pomocy znaleźć można szczegółowe informacje dotyczące użytkowania portalu, zarządzania kontem na FB, bezpieczeństwa lub prywatności.

Jak skorzystać z Centrum Pomocy? Bardzo dobrym rozwiązaniem jest to, że nie trzeba być w ogóle zalogowanym na swoim koncie. Sprawia to, że można uzyskać pomoc nawet w takich sytuacjach, jak kłopot z logowaniem, brak hasła czy wiele innych. Poradnik dostępny na stronie jest bardzo intuicyjny. Można wyszukiwać podpowiedzi i rozwiązania wpisując konkretne hasła bądź idąc po nitce do kłębka. Centrum pomocy to zarówno najczęściej zadawane pytania przez użytkowników, jak i bardziej konkretne, które nasuwają się wyłącznie przy poważnych problemach w portalem.

Jak korzystać z formularzy kontaktowych na Facebooku?

Techniczne problemy bardzo często zgłaszane są poprzez opcję „Zgłoś problem”. Opcja ta widnieje w prawym górnym rogu serwisu w postaci pytajnika. Po najechaniu kursorem na niego wystarczy kliknąć i zgłosić to, co nie działa. Zgłoszenie problemu to możliwość przeznaczona wyłącznie dla zalogowanych użytkowników Facebooka. Każdy z użytkowników ma 3 opcje do wyboru. Może zgłosić:

  • Coś nie działa.
  • Problem z płatnością.
  • Zawartość naruszająca zasady.

Pierwsza opcja przeznaczona jest dla osób, które chcą powiadomić support, że któraś z funkcji Facebooka po prostu nie działa. Druga opcja przeznaczona jest dla osób wymagających pomocy przy płatnościach, zaś ostatnia pozwala zgłosić spam oraz treści, które są szkodliwe bądź naruszają zasady działania portalu.

Warto pamiętać o tym, że obsługa serwisu Facebook nie ma dostępu do wszystkich danych swoich użytkowników, dlatego warto bardzo precyzyjnie opisywać każdą sprawę, aby support Facebook mógł realnie pomóc. Warto też dołączyć do wiadomości przedstawiające problem zrzuty ekranu, które mogą okazać się bardzo pomocne. Zgłoszenie wysłane w ten sposób dotrze do administratora Facebooka.

Jego zadaniem będzie dokładne przeanalizowanie zgłoszenia. Jeśli chcesz wiedzieć, co w danym momencie dzieje się z Twoim zgłoszeniem, możesz obserwować nadany mu status. Jeśli administrator nie uwzględni Twoich racji i zgłoszenie zostanie rozpatrzone negatywnie, zawsze masz możliwość odwołania się od jego decyzji.

Kontakt dla reklamodawców – czat z konsultantem

Kontakt Facebook to opcja najważniejsza dla osób prowadzących na tym portalu swoje biznesy. Nierzadko zdarza się, że osoba prowadząca firmę czy sprzedająca poprzez Facebooka swoje produkty potrzebuje specjalnej porady z tym związanej. Jeśli należysz do grona tych osób, możesz śmiało zdecydować się na czat z konsultantem Facebooka. Jest to opcja, która przysługuje wyłącznie aktywnym kontom biznesowym, których kampanie reklamowe są włączone.

Jak więc widać, jest to opcja dla wyróżnionych. Jeśli posiadasz konto biznesowe, ale nie masz żadnej włączonej i działającej reklamy, musisz ją najpierw wykupić, aby móc skontaktować się z konsultantem. Na szczęście nie ma tutaj znaczenia kwota – wystarczy wykupić promowanie posta za kilka złotych, aby pojawiła się ta wyjątkowa opcja w Twoim panelu.

Jak dostać się do okienka czatu z konsultantem? Najpierw zaloguj się na stronie business.facebook.com. W kolejnym kroku przejdź na podstronę pomoc. Znajdzie się tam specjalna sekcja dotycząca pomocy oraz ikonka z napisem „czat”. Aby jej nie przeoczyć, warto wiedzieć, że znajduje się po prawej stronie ekranu. Jej kliknięcie uruchamia okno czatu, niczym nieróżniące się od zwykłego okienka na Messenger. W ten sposób możesz przeprowadzić rozmowę z konsultantem Facebooka.

Czego może dotyczyć taka rozmowa? Oczywiście problemu, sytuacji bez wyjścia, w której się znalazłeś. Pytania oraz zagadnienia są różne. Może chodzić o usuniętą sekcję opinii czy o problemy techniczne, które mają ścisły związek z płatnościami na koncie reklamowym.

Jeśli Twoje konto biznesowe nie ma obecnie żadnych działających kampanii reklamowych, pozostaje Ci wypełnienie formularza kontaktowego oraz czekanie, aż Twoja wiadomość zostanie odczytana, a problem rozwiązany.

Jeśli chcesz przeprowadzić czat z konsultantem, dodatkowym Twoim atutem będzie konto w Menedżerze Firmy. Taka opcja pozwoli Ci być lepiej postrzeganym przez administrację Facebooka.

Jak długo trzeba czekać na odpowiedź administratora Facebooka?

Zastanawiasz się, ile trzeba czekać na jakąkolwiek odpowiedź na Twoje zapytanie? Z pewnością długo. Czas ten nie został nigdzie ściśle określony. Facebook to nie urząd, a więc nie obowiązuje go okres 14 dni na odpisanie czy odpowiedzenie na daną wiadomość, skargę bądź zgłoszenie. Portal na żadnej stronie nie wskazuje konkretnych terminów. Zdarza się więc, że informacja zwrotna przychodzi po bardzo długim czasie. Do tego momentu spora liczba osób jest w stanie zapomnieć o swoich niedogodnościach na tej platformie. Są też sytuacje, że ta informacja nie przychodzi wcale.

Jak widać, Facebook pomoc to trudne do uzyskania działanie. Kontakt z Facebookiem, mimo globalizacji, mimo wszędobylskich telefonów komórkowych czy komunikatorów internetowych, nie jest wcale taki łatwy. Kontakt z Facebook polecany jest wyłącznie w bardzo trudnych sytuacjach!

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Odkrywanie świata konwersji: Od definicji do strategii optymalizacji
Baidu – chiński gigant technologiczny: pod lupą
Target – kluczowy element w sprzedaży, marketingu i życiu codziennym
FAQ – twoja tajemna broń dla seo i doskonałej obsługi klienta
Google Voice Search – 20% udziału w wyszukiwaniach Google
Kompendium wiedzy o optymalizacji stron: poradnik dla początkujących
Amazon – światowy gigant e-commerce na polskim rynku
Odkryj narzędzia dla Webmasterów
Porównanie cms-ów: joomla czy wordpress – przewodnik do wyboru optymalnej platformy
Komunikacja werbalna i niewerbalna: język ciała, znaki i ich znaczenie