Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe – przegląd wyszukiwarek

Wyszukiwarki internetowe towarzyszą nam na co dzień. Sprawdź, które z nich zyskały największą popularność i jakie funkcje oferują. W tym poradniku znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, które możesz wykorzystać w biznesie.

Czym jest wyszukiwarka internetowa?

Wyszukiwarka internetowa to witryna, która umożliwia przeszukanie bazy stron internetowych i znalezienie interesujących treści. Wystarczy wpisać w pasku wyszukiwarki określoną frazę, aby uzyskać wiele wyników, które są z nią związane.

Warto wiedzieć, że wyszukiwarka działa na podstawie zaawansowanych algorytmów. Ich zadaniem jest wyświetlanie najlepiej dopasowanych wyników do fraz kluczowych w zapytaniu. Ponadto obejmuje moduły, które pobierają zawartość stron internetowych, katalogują je i analizują pobraną zawartość.

Bardzo ważnym elementem jest również interfejs narzędzia, który odpowiada za wyświetlanie wyników. Dzisiaj najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe doskonale wpisują się w potrzeby użytkowników. To zasługa sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz ciągłego rozwoju.

Dzięki tym rozwiązaniom najlepsze wyszukiwarki stanowią doskonałe narzędzia dla osób, które zajmują się marketingiem internetowym. Eksperci zapewniają właścicielom stron i sklepów internetowych skuteczne pozycjonowanie. To prosty sposób na zwiększenie bazy klientów czy czytelników bloga.

Ranking wyszukiwarek internetowych – świat

Zastanawiasz się, która wyszukiwarka jest najczęściej wykorzystywana? Wyniki tego rankingu raczej nikogo nie zaskoczą.

  1. Google – 92,01%
  2. Bing – 2,58%
  3. Yahoo! – 1,49%
  4. Baidu – 1,46%
  5. Yandex – 0,88%

Od wielu lat Google zajmuje najwyższą pozycję w tym zestawieniu i nic nie wskazuje na to, aby ten stan niebawem uległ zmianie. To dla wielu użytkowników zdecydowanie najlepsza wyszukiwarka, a konkurencyjne rozwiązania interesują jedynie niewielki odsetek internautów. Nic więc dziwnego, że tak często słyszymy o pozycjonowaniu właśnie pod Google.

Kluczowym aspektem jest dotarcie do największej liczby odbiorców, zatem działania na przeglądarkach, z których korzysta bardzo niewielu użytkowników z biznesowego punktu widzenia jest nieopłacalne. Istnieje jednak wyjątek od tej reguły i dotyczy próby dotarcia do konkretnej grupy użytkowników (np. w Chinach). Znajomość wyszukiwarek internetowych ma więc kluczowe znaczenie dla wszystkich, którzy prowadzą biznes online lub dopiero planują go rozpocząć.

Wyszukiwarki internetowe ranking – Polska

Polacy również przekonali się do wyszukiwarki Google. Takie rozwiązanie wybrało ponad 96% użytkowników. To podstawowy powód, dla którego specjaliści ds. SEO prowadzą działania z zakresu pozycjonowania pod to właśnie narzędzie.

  1. Google – 98,62%
  2. Bing – 0,78%
  3. DuckDuckGo- 0.46%
  4. Yahoo! – 0,03%
  5. MSN – 0,03%

Na drugim miejscu znalazł się Bing, który należy do Microsoftu. Natomiast na trzecim – wyszukiwarka Yahoo. Pierwsza dwójka nie odbiega od światowych trendów.

Na popularność wyszukiwarki w Google wpłynęła również wygodna obsługa mobilna. To ważna wskazówka dla osób, które budują biznes online. Odpowiednio dopasowana do smartfonów czy tabletów strona znacznie wpływa na wzrost sprzedaży.

Warto zauważyć, że na 3 miejscu (choć z niewielkim wynikiem) znalazła się wyszukiwarka DuckDuckGo. To narzędzie opracowane z myślą o osobach, którym zależy na ochronie prywatności. Taki trend staje się coraz bardziej popularny, a użytkownicy zwracają dużą uwagę na bezpieczeństwo w sieci.

Wyszukiwarki internetowe lista

Wyszukiwarki to bardzo popularne strony internetowe, na które codziennie zaglądają miliony osób. Sprawdziliśmy, czym wyróżniają się te najpopularniejsze i na jakie funkcje mogą liczyć użytkownicy. Poznaj szczegółowe informacje, a na pewno wybierzesz odpowiednie rozwiązanie dla siebie.

Google – wyszukiwarka internetowa dla każdego

To najpopularniejsza wyszukiwarka nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Trudno się dziwić, gdyż Google od wielu lat wprowadza na rynek wysokiej jakości usługi. Nie inaczej jest w przypadku narzędzia do wyszukiwania stron internetowych. Za wyborem tego rozwiązania przemawia nie tylko popularność, ale również prostota obsługi, funkcjonalność oraz zasięg działania.

Ponadto wiele osób twierdzi, że Google to również najlepsza wyszukiwarka obrazów. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby uruchomić wyszukiwanie głosem. Jednocześnie narzędzie Google Chrome zajmuje pierwsze miejsce na liście – najpopularniejsze przeglądarki internetowe.

Na tym nie koniec, gdyż Google wprowadziło również mapy, książki, a także narzędzie Google Scholar. Dodatkowo wyszukiwarka współpracuje z platformą Analytics, Gmail czy YouTube. Dzięki temu możesz liczyć na wiele rozwiązań, które umożlwiają osiągnięcie satysfakcjonujących wyników biznesowych.

Nie jest tajemnicą, że właściwe wykorzystanie wyszukiwarki Google pomogło już wielu przedsiębiorcom w rozwinięciu biznesu online. W pozycjonowaniu specjalizują się agencje SEO, które łączą doświadczonych ekspertów. Ich szczegółowa wiedza oraz znajomość zmieniających się trendów przekładają się na bardzo dobre rezultaty.

Natomiast brak wsparcia specjalistów może sprawić, że strona nie będzie widoczna i utonie w morzu innych niewyróżniających się witryn. Właśnie dlatego pozycjonowanie pod wyszukiwarki Google jest tak ważne i przynosi realne korzyści.

Google Image

Wyszukiwarka Bing – rozwiązanie Microsoftu

Chociaż wyszukiwarka Bing jest znacznie mniej popularna od Google, znalazła wielu entuzjastów. Przemawia za tym m.in. renoma producenta. Microsoft to bardzo znana firma, słynąca m.in. z produkcji systemów operacyjnych czy oprogramowania biurowego. To jedna z zalet, dla których Bing zajmuje tak wysokie miejsce w rankingu.

Ponadto w zestawieniu – przeglądarki internetowe lista wysokie miejsce zajmuje Microsoft Edge, która domyślnie zainstalowana jest na komputerach z systemem Windows. Nietrudno się domyślić, że jej główną wyszukiwarką jest właśnie Bing. Z rankingu wynika, że wielu użytkowników korzysta z niej tylko przez chwilę – najczęściej, aby pobrać Google Chrome. Natomiast niektórzy pozostają z nią na dłużej.

Warto zaznaczyć, że Microsoft rozwija funkcję Bing. Dziś nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z map, opcji wyszukiwania obrazem, a także wyszukać interesujące filmy czy muzykę. Warto wspomnieć również o systemie nagród, który pozwala użytkownikom zdobywać karty podarunkowe.

Bing jest następcą znanych i lubianych wyszukiwarek – MSN Search oraz Windows Live Search. Wiele wskazuje na to, że Microsoft nadal będzie wprowadzał nowe funkcje i starał się przyciągać kolejnych użytkowników.

Yahoo! – trzecia wyszukiwarka na świecie

Narzędzie już od wielu lat i stanowi jedną z najczęściej wybieranych wyszukiwarek na świecie. Chociaż Yahoo Polska nie cieszy się bardzo wysoką popularnością, niegdyś wyróżniała się dużym potencjałem. Pomimo tego liczba użytkowników stale spada.

Z drugiej strony wyszukiwarka znacznie lepiej radzi sobie w USA, Wielkiej Brytanii czy Japonii

Dużym atutem tego narzędzia może być rozbudowany interfejs. Natomiast wadę stanowią irytujące reklamy, które zapełniają wiele wyników. Co ciekawe, w 2009 roku z tej platformy korzystało niemal 6% użytkowników. Natomiast dziś jest to ok. 1,5%.

Jeszcze kilka lat temu firma Microsoft wyraziła chęć zakupu Yahoo. Jednak ostatecznie wyszukiwarka trafiła w ręce Verizon Media.

DuckDuckGo – dla osób, które cenią prywatność

Wyszukiwarka powstała z myślą o osobach, które szukają bezpiecznej alternatywy dla narzędzi, gromadzących wiele danych o użytkownikach. Celem twórców jest gwarancja prywatności podczas poruszania się po sieci. DuckDuckGo nie zapisuje informacji o użytkownikach i nie śledzi ich aktywności.

Użytkownicy mogą blokować śledzenie ruchów oraz reklamy, a także zachować prywatność historii wyszukiwania. Dziś – w dobie przestępstw internetowych jest to bardzo ważny aspekt. Dodatkową zaletą może być prosty i minimalistyczny interfejs. Ponadto użytkownicy doceniają możliwość przewijania wyników bez konieczności przeklikiwania ich.

Wyszukiwarka na stronie DuckDuckGo z pewnością ma potencjał. Jednak dziś korzysta z niej stosunkowo niewiele osób. Nie da się ukryć, że pozycjonowanie stron zazwyczaj obejmuje popularne narzędzie Google.

Baidu – popularne rozwiązanie w Chinach

W Polsce nie każdy słyszał o Baidu, choć na co dzień z tego narzędzia korzystają miliony użytkowników. Aż 83,97 chińskich internautów stawia na takie rozwiązanie. Państwo Środka to być może jedyny kraj, w którym Google nie króluje w rankingu wyszukiwarek. Ponadto wynik amerykańskiego giganta wynosi zaledwie 2,47%. Skąd ta różnica? Otóż Google nie dostosowało swojego narzędzia do chińskiego prawa, a w 2010 roku zostało zablokowane.

Baidu spełnia restrykcje nakazane przez rząd, co wiąże się z ocenzurowaniem wyników. Wiele treści nie można tam wyszukać oraz udostępnić. Z drugiej strony Baidu ma bardzo rozbudowane funkcje i działa sprawnie.

Czy warto zwrócić uwagę na tę wyszukiwarkę? Może być przydatna wyłącznie osobom, które chcą wprowadzić na rynek chiński usługi i towary. W przeciwnym razie korzystanie z tego rozwiązania stanowi stratę czasu. Warto pamiętać, że decyzje biznesowe powinny być dopasowane do preferencji klientów, a Ci zazwyczaj korzystają z przeglądarki Google.

Yandex – popularna wyszukiwarka na wschodzie

Wyszukiwarka Yandex nie cieszy się w Polsce dużym zainteresowaniem. Natomiast zyskała uznanie na terenie Federacji Rosyjskiej, gdzie nieznacznie przegrywa z Google. Ponadto z narzędzia dość często korzystają Ukraińcy, Kazachowie, Turcy czy Białorusini. Twórcy próbowali wprowadzić narzędzie na polski rynek, jednak bez sukcesów.

Yandex obok podstawowych funkcji oferuje wewnętrzne, darmowe narzędzie do sprawdzania ruchu na stronie, a także przechowywania plików w chmurze. Użytkownicy docenili również wysokie bezpieczeństwo. Z drugiej strony wyszukiwarka jest przystosowana głównie do rynku rosyjskiego, więc dla wielu osób będzie po prostu nieprzydatna.

Ask.com – ceniona wyszukiwarka w USA

Ta wyszukiwarka istnieje już od 1996 roku. Na początku znana była pod nazwą Ask Jeeves i cieszyła się dosyć dużym zainteresowaniem. Jednak jej forma nieco różniła się od znanych dziś rozwiązań. Otóż narzędzie dostarczało odpowiedzi udzielane przez innych użytkowników.

Dziś co miesiąc z wyszukiwarki korzysta ok. 50 mln użytkowników. Największą popularnością cieszy się ona w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Wielkiej Brytanii. Nadal jednak jest to niewielka liczba w porównaniu z Google.

Dużym problemem Ask.com okazał się pasek narzędzi Ask Toolbar, który często automatycznie instalował się na komputerze i sprawiał wiele problemów z odinstalowaniem. Przez to wielu użytkowników straciło zaufanie do wyszukiwarki. W 2010 roku firma stojąca za Ask zrezygnowała z rynku. Dziś nadal działa, lecz wyniki dostarcza Google.

AOL Search – znany gracz na rynku

Historia tej wyszukiwarki sięga 1983 roku. Jednak dopiero na przełomie XX i XXI wieku przejął ją Time Warner za 165 miliardów dolarów. Chociaż narzędzie rozwijało się dosyć dobrze, niedawno straciło wielu klientów. Głównym problemem była współpraca z Chińczykami na rzecz cenzury internetu.

Natomiast w 2006 roku nastąpił duży wyciek danych. Jak się okazało, było to świadome udostępnienie postronnym osobom zapytań ok. 650 tysięcy użytkowników. W 2007 roku pojawiła się polska wersja wyszukiwarki, lecz została zamknięta po 3 latach z uwagi na niskie zainteresowanie. Dziś narzędzie podobnie jak Yahoo wyszukiwarka należy do firmy Verizon.

Qwant – stworzona na bazie Binga

To kolejna niezbyt popularna wyszukiwarka, która zapewnia użytkownikom wysoki poziom prywatności. Twórcy twierdzą, że ich polityka jest bardzo przejrzysta i nie obejmuje udostępniania danych i sprzedawania ich. Qwant jest rozwiązaniem opracowanym na podstawie Binga.

Premiera narzędzia odbyła się w 2013 roku, we Francji. Obecnie korzysta z niego ok. 50 mln użytkowników. To obok DuckDuckGo często wybierane narzędzie wśród osób, które prywatność stawiają na pierwszym miejscu.

Ecosia – wyszukiwarka, która sadzi drzewa

Internauci, którzy korzystają z tej wyszukiwarki przyczyniają się do zalesiania planety Narzędzie wykorzystuje wyniki dostarczane przez Microsoft. Natomiast część dochodów jest przeznaczonych na sadzenie drzew. Wystarczy 45 wyszukań, aby organizatorzy zadbali o posadzenie jednego drzewa.

Po wejściu na główną stronę zobaczysz, jak wiele drzew udało się posadzić dzięki aktywności użytkowników. To dobra alternatywa dla osób, którym los planety nie jest obcy.

Wybór wyszukiwarki a pozycjonowanie stron

Wybór wyszukiwarki, dla której będą pozycjonowane strony ma kluczowe znaczenie. Dziś każdy właściciel sklepu online wie, że bez skutecznych rozwiązań z zakresu SEO trudno myśleć o sukcesie. Jeżeli prowadzisz biznes na polskim i zachodnim rynku, najlepsza wyszukiwarka internetowa do pozycjonowania to Google. Korzysta z niej zdecydowanie najwięcej użytkowników, co pozwoli Ci dotrzeć do tysięcy klientów.

Pamiętaj, że inne wyszukiwarki cieszą się marginalnym zainteresowaniem. Kolejnym argumentem za pozycjonowaniem zgodnie z zasadami Google jest fakt, że możesz liczyć na pomocne narzędzia Ponadto dziś niemal każdy specjalista SEO skupia się właśnie na tej wyszukiwarce.

Wszystko to sprawia, że Google to jedyny dobry wybór dla wszystkich osób, które rozwijają sklepy internetowy w Polsce oraz wielu innych krajach. Przemawiają za tym wyniki. Wystarczy skontaktować się ze specjalistami, którzy dobiorą odpowiednie frazy kluczowe, na które będzie pozycjonowała się Twoja strona.

Skuteczność działań ekspertów jest bardzo wysoka, choć musisz pamiętać, że pozycjonowanie to dosyć długi proces. Natomiast możesz liczyć na długofalowe efekty.

Wyszukiwarki internetowe – podsumowanie

Wyszukiwarki internetowe są pomocne na co dzień. Zdecydowanie najpopularniejszym tego typu narzędziem jest Google. Korzystają z niego miliony użytkowników, docierając do wielu stron rozsianych po całej sieci. Ta ceniona wyszukiwarka wywarła wpływ na rozwój wielu biznesów.

Aby klienci dotarli na Twoją stronę, ta musi być prawidłowo dostosowana do algorytmów, jakie rządzą w Google. Roboty odwiedzają witryny i promują te najlepiej zoptymalizowane. Samodzielna praca nad pozycjonowaniem bywa bardzo trudna i czasochłonna. Ponadto kilka nieostrożnych ruchów może spowodować nałożenie kary od Google. Właśnie dlatego pozycjonowanie najlepiej oddać w ręcę profesjonalistów.

Skuteczna agencja SEO zadba o wybór właściwych fraz kluczowych. Ponadto zbada szybkość ładowania strony, a także podejmie profesjonalne działania z zakresu content marketingu. Dzięki temu Twoja witryna będzie lepiej widoczna w Google. To z kolei przełoży się na większą liczbę klientów.

Dzisiaj bardzo istotne znaczenie ma przeglądarka internetowa – przykłady pokazują, że witryny, wysoko w rankingach wyszukiwania odnoszą znaczące sukcesy. Wszystko to sprawia, że tak wiele osób decyduje się na wybór profesjonalistów ds. SEO. To idealna opcja zarówno dla początkujących, którzy dopiero zakładają swoje witryny, jak i tych, którzy chcą dotrzeć do nowych klientów.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Rozwiń twoją świadomość kontentu: od definicji do praktyki
Wybór najlepszej platformy dla twojego sklepu internetowego: kompletny przewodnik
Google Sites – twoja własna witryna internetowa w kilka kroków
Co to jest Google Chrome?
Co to jest http i https?
Ile kosztuje reklama Google – sprawdź
Czym jest Google Trends i jak z niego korzystać?
Co to jest Webinar – jak zorganizować webinarium?
No Data
Co warto wiedzieć o reklamie na Spotify?