Marketing na Instagram Stories

insta stories

Dziś Instagram to nie tylko fotoblog, ale również skuteczne narzędzie marketingowe. W tym poradniku przeczytasz, czym są Stories, jak zrobić gifa oraz w jaki sposób ta aplikacja może pomóc Twojej firmie. Poznaj szczegółowe informacje!

Dlaczego powstało Instagram Stories?

Materiały dostępne na Instagram Stories można oglądać przez 24 godziny. Jeżeli nie zostaną zapisane, po upływie doby znikają. Wprowadzenie relacji to ukłon w stronę osób, które nie mają zbyt wiele czasu na dopieszczanie zdjęć czy filmów, które mają wzbogacić profil na stałe. Twórcy Instagrama zauważyli, że wielu użytkowników chce dzielić się tym, co dzieje się tu i teraz. Miłośnikom Stories nie zależy więc na zbieraniu serduszek czy komentarzy. Dla nich dużo atrakcyjniejszym sposobem na aktywność w sieci są fotki i filmy w formie relacji.

Mowa tu nie tylko o zwyczajnych zdjęciach. Twórcy największych kont doskonale wiedzą, jak zrobić gify czy dodać lokalizację do zdjęć. Te proste rozwiązania pozwalają przyciągnąć uwagę odbiorcy, a jednocześnie kreować wizerunek marki osobistej. Dziś nikogo już nie dziwi dodawanie codziennych relacji, a wielu użytkowników to właśnie na Stories skupia największą uwagę.

Mamy więc do czynienia z prostym w obsłudze narzędziem marketingowym. Film czy gif na Instagramie w formie Stories może angażować masę odbiorców. W ten sposób działają zarówno właściciele prywatnych kont, jak i osoby, które odpowiadają za marketing w dużych firmach. W dodatku gif Instagram może mieć bardzo zabawną. Twórców ogranicza jedynie wyobraźnia.

Korzyści z Instagram Stories

Za wyborem tego rozwiązania przemawia wiele korzyści. Przede wszystkim użytkownicy, którzy przeglądają Twoje relacje, będą częściej wchodzić w interakcje z kontem i odkrywać coraz więcej treści. Taki trend może przyciągnąć reklamodawców, a także wywołać spory ruch w Twoim sklepie internetowym. Ponadto Instagram stanowi doskonałą alternatywę dla osób, które nie odnalazły się w aplikacji Snapchat.

Umiejętność kreowania angażujących Stories oraz tworzenie gifów pozwoli być o krok przed konkurencją. Relacje obejmują wiele form komunikacji. Mowa tu np. o storytellingu, informowaniu o ofercie sklepu internetowego czy ciekawych firmach promocyjnych. To oczywiście tylko niektóre rozwiązania, jakie możesz wprowadzić. Instagram pozwala na bardzo wiele możliwości i zdecydowanie warto z nich korzystać.

Stories – aspekty techniczne

Zanim przeczytasz, jak zrobić gif, musisz zwrócić uwagę na kilka aspektów technicznych. Przede wszystkim wymiary Twojego zdjęcia lub video powinny wynosić 1080 x 1920 px. Natomiast współczynnik proporcji to 9:16. Jeśli dodasz treści o zbyt dużych wymiarach, aplikacja przytnie materiał, a co za tym idzie, obniży jakość.

Pamiętaj również o dodatkowych elementach, które z pewnością zainteresują odbiorcę. To nie tylko wspomniane gify na Instagramie czy oznaczenia lokalizacji, ale również: hashtagi, napisy, linki (np. do oferty sklepu), ankiety, suwaki, quizy, odliczanie, czas i pogoda czy muzyka. Łatwo więc zauważyć, że prowadzenie konta na Instagramie to sztuka łączenia detali.

Zadbaj o aktywność

Nawet najpiękniejsze relacje nie zapewnią Ci sukcesu, jeżeli zapomnisz o regularnie dodawanych treściach. Pod tym względem Instagram niczym nie różni się od pozostałych form promocji produktów, usług czy marki osobistej. Dodawanie relacji uwaga po uwadze to prosty przepis na wzrost liczby obserwujących. Natomiast profile firm zintegrowane ze sklepem internetowym pozwolą na wzrost współczynnika konwersji.

Dziś największe firmy zatrudniają specjalistów, którzy każdego dnia publikują Stories. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby za pomocą relacji wzbogacić osobisty profil na Instagramie. Wystarczy opanować tajniki fotografii i robienie gifów, a wszystko stanie się łatwiejsze. Warto również wchodzić w interakcje z użytkownikami (np. za pomocą ankiet czy quizów). Ponadto Twoi obserwujący mogą pisać do Ciebie wiadomości i warto z nimi rozmawiać.

Pamiętaj, że wcale nie musisz poświęcać bardzo wiele czasu na promowanie konta. Wystarczy dobrze zaplanować relacje i trzymać się ustalonych założeń. Równie ważne jest śledzenie statystyk oraz szybka reakcja na ewentualne spadki zainteresowania. Możesz z łatwością sprawdzić listę użytkowników, którzy zobaczyli Twoją relację i na tej podstawie analizować działania w sieci.

Warto podkreślić, że opisane działania nie powinny sprawiać problemów nawet początkującym użytkownikom. W dodatku Instagram Stories pozwala na bardzo wiele rozwiązań. To oznacza, że w przypadku niepowodzenia zawsze możesz mieć plan B. Najlepiej testować różne formy angażowania odbiorcy i wybrać to najlepsze. Przekonało się o tym wielu użytkowników największych kont. Dzięki naszym wskazówkom możesz do nich dołączyć.

Jak zrobić gifa w Photoshopie?

Trudno nie zauważyć, jak dużą popularnością cieszą się gify na Instagramie. Jednak nie każdy wie, że można je tworzyć samemu. To doskonała propozycja dla osób, które chcą dodać np. animację z logo firmy. Na tym jednak nie koniec, gdyż program Photoshop zapewnia olbrzymie możliwości. Jeżeli należysz do osób kreatywnych, obok tego rozwiązania nie możesz przejść obojętnie.

Tworzenie gifa jest naprawdę proste, lecz musisz zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Przede wszystkim projekt powinien mieć przezroczyste tło w minimum 20%, a także 500-600 pikseli. Dzięki temu bez problemu wyświetli się w kreacjach użytkowników. Pamiętaj również, że oprogramowanie pozwala ukryć tło i wyeksportować treści, które znajdują się na pierwszym planie.

Twój gif sprawdzi się nie tylko jako logo marki. Możesz również stworzyć ciekawą dekorację w formie napisu call to action. Bardzo często wykorzystuje się napis Swipe up. Odpowiednio zastosowany z pewnością wpłynie na konwersję. Jednocześnie pamiętaj, aby animowany obrazek nie był zbyt duży i nie przytłaczał interfejsu użytkownika. Chociaż samo robienie gifa to dosyć prosta czynność, musisz proces ten dobrze przemyśleć. Pamiętaj, że użytkownicy zwracają uwagę na każdy, nawet ten najmniejszy szczegół.

Wykorzystaj Giphy

Serwis Giphy zintegrowany jest z Insta Stories, więc musisz założyć tu konto zweryfikowane dla Twojej marki. Proces ten zazwyczaj przebiega szybko i sprawnie. Wystarczy zajrzeć na stronę https://giphy.com/apply, a następnie zarejestrować się. Po wypełnieniu formularza otrzymasz maila z potwierdzeniem zgłoszenia.

Po weryfikacji dobrze jest dodać kilka podstawowych informacji o profilu. Przede wszystkim konto powinno być publiczne, dzięki czemu Twoje gify będą mogły pojawić się na Stories. Przy ich udostępnianiu nie zapomnij o odpowiednich tagach. Te mają kluczowe znaczenie przy wyszukiwaniu treści przez użytkowników. Po prostu zastanów się, które słowa kluczowe najlepiej odpowiadają Twojej animacji. Należy dodać minimum pięć tagów, lecz warto ich listę nieco poszerzyć. Po opublikowaniu Twój gif będzie automatycznie wyświetlał się w wyszukiwarce.

Jak promować gifa?

Skoro wiesz już, jak stworzyć gif, pora zastanowić się nad jego promocją. Przede wszystkim pamiętaj o poinformowaniu odbiorców, że mogą wykorzystać animowane obrazki w swoich kreacjach. Ponadto gify warto pokazać na relacji, którą przypniesz na górze profilu. Taki komunikat możesz za jakiś czas powtórzyć, a także regularnie tworzyć nowe formy. Dzięki temu Twój profil na pewno nabierze charakteru i pozwoli Ci zadbać o rozwój marki.

Instagram Stories Twoją szansą

To popularne narzędzie w dobrych rękach zapewnia kapitalne efekty. Mowa tu zarówno o rozwoju kont firmowych, jak i prywatnych blogów. Wystarczy tylko właściwie korzystać z relacji i zachować regularność, aby zadbać o wzrost liczby obserwujących. Nie zapomnij również o interakcjach z użytkownikami oraz tworzeniu własnych gifów, które wyróżnią Cię na tle wielu innych profili.

Wiedza zawarta w naszym poradniku pozwoli Ci zyskać wielu obserwujących. Pamiętaj jednak, że kolejne wyzwanie to utrzymanie interakcji z nimi. Twórz relacje, gify i rozmawiaj z użytkownikami, a z powodzeniem stworzysz odnoszące sukcesy konto.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Magiczne sztuczki namingu: jak wymyślić wyjątkową nazwę firmy?
Wykorzystanie google moja firma w biznesie – kompendium wiedzy
Reklama społeczna: siła przekazu w społecznościowym świecie reklamy
Wszystko, co musisz wiedzieć o alertach Google: Kompletny przewodnik
Biznes facebook: odkryj moc facebook business manager
Marketing – Co to jest? Definicje, rodzaje i cechy marketingu
Sekretne skrzynki pocztowe internetu: Twórz i opanuj świat newsletterów
Personal branding: tworzenie i znaczenie unikalnej marki osobistej
Jak skutecznie monitorować i poprawiać swoją pozycję w wyszukiwarce
Jak założyć blog? Przewodnik krok po kroku: wordpress vs blogger