Współcześnie prawie każdy z nas posiada swoje konta w mediach społecznościowych. To bardzo pomaga obecnie, kiedy spora część naszego życia toczy się właśnie w Internecie. Dzięki Facebookowi czy Instagramowi dowiadujemy się, co dzieje się u naszych znajomych, co jest aktualnie modne, gdzie się wybrać, jakie wakacje w ciepłych krajach wykupić. Facebook i Instagram to też doskonałe miejsca do promowanie własnej marki i zbierania grona zaufanych klientów. Jak stworzyć stronę na Facebooku? Od czego zacząć? Czy konto osobiste jest konieczne?

Założenie strony na Facebooku – wybór konta

Decydując się na założenie strony na Facebooku, trzeba na samym początku wybrać typ konta. A możliwości jest sporo, zwłaszcza teraz, kiedy Facebook stał się własnością Meta.

 

Założenie strony na Facebooku, niezależnie od tego, czy jest to Fanpage, strona firmowa czy jeszcze coś innego, wymaga wpierw posiadania konta osobistego, prywatnego.

 

Podstawowym profilem na Facebooku, podstawową jednostką jest właśnie konto prywatne jednego człowieka. Wykorzystuje się je do komentowania postów, lajkowania, wysyłania wiadomości. Poprzez konto możesz również założyć inne jednostki, takie jak stronę, fanpage czy grupę.

Konto osobiste na Facebooku

Decydując się na swoje konto osobiste w mediach pewnie zastanawiasz się, jak założyć  Facebooka i czy nie jest to zbyt trudne zadanie. Wystarczy przejść na stronę główną platformy, czyli facebook.com i wybrać opcję “Utwórz nowe konto”. W pojawiających się po kolei formularzach trzeba podać swoje dane, czyli swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. Następnie trzeba wymyślić hasło do konta.

 

W dalszych krokach możesz również uzupełnić profil o takie informacje, jak data urodzenia, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania. Na samym końcu trzeba kliknąć “zarejestruj się”, a następnie potwierdzić całość klikając w link weryfikacyjny, który zostanie wysłany na adres e-mail podany podczas tworzenia konta.

 

Fanpage czy strona społecznościowa?

Kiedy masz już swoje konto prywatne, przychodzi czas, że trzeba rozejrzeć się za kolejną opcją. Użytkownicy bardzo często wahają się pomiędzy stroną społecznościową a fanpagem. Czym różnią się te dwie opcje?

 

Przede wszystkim fanpage to strona firmowa, która reprezentować może osobę publiczną, przedsiębiorstwo, produkt, markę i wiele innych. Na fanpage’u można udostępniać wiele ciekawych informacji, w tym dane adresowe, numer telefonu, adres e-mail. Ponadto, nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać tam również krótki opis historii firmy, by zachęcić ludzi do zapoznawania się z tym. Fanpage daje wiele możliwości, a mianowicie pozwala na reakcję ze strony innych użytkowników. Można się też kontaktować z osobami zainteresowanymi tematem, produktem czy marką poprzez Messenger. W tym przypadku jest możliwość korzystania także z udogodnień, jakimi są Facebook Ads.

 

Czym z kolei jest strona społecznościowa? Tutaj wygląda to nieco inaczej – nie jest ona bezpośrednio związana z marką czy produktem. Chodzi bardziej o to, iż jest to miejsce, w którym zbierają się wszyscy wielbiciele konkretnego tematu.

 

Mając przed sobą te dwa ważne wyjaśnienia, z pewnością nie będzie kłopotu z wyborem odpowiedniej opcji, w zależności od tego, jakie są Twoje cele.

Jak założyć stronę na Facebooku?

Jak stworzyć stronę na FB? Czy to jest czasochłonne? Jeśli zastanawiasz się, ile zajmie Ci założenie konta firmowego na Facebooku – nie musisz się bać, to tylko chwilka. Wystarczy poświęcić kilka minut oraz pozytywnie się nastawić, aby już po chwili podziwiać swoje nowe konto na Facebooku.

 

Jak założyć stronę na Facebooku? Trzeba przede wszystkim posiadać swoje własne konto osobiste. Bez tego ani rusz. Prywatne konto sprawia, że możemy z nim połączyć stronę firmową, a także wszystko edytować. Na koncie firmowym zmian możemy dokonywać samodzielnie lub jako administrator, mamy prawo do tego, by komuś innemu powierzyć to zadanie.

 

Drugim krokiem prowadzącym do utworzenia konta firmowego jest po prostu założenie nowej strony. Po zalogowaniu na konto prywatne trzeba przejść do skierowanej w dół strzałki, którą można zlokalizować w prawym górnym rogu ekranu. Po jej rozwinięciu trzeba wybrać opcję “Utwórz stronę”. Pojawi się wtedy zapytanie, czego dotyczyć będzie strona. Do wyboru są takie opcje, jak:

  • miejsce bądź lokalna firma,
  • marka bądź produkt,
  • instytucja, organizacja czy firma,
  • strona organizacji dobroczynnej non-profit lub społeczności,
  • artysta, osoba publiczna, zespół,
  • rozrywka.

Po dokonaniu wyboru pozostaje dopełnić formalności, czyli nadać stronie odpowiednią nazwę i kliknąć przycisk “Rozpocznij”. Po tym akcie oficjalnie rozpoczęta zostanie działalność strony.

 

Aby jednak polepszyć jej widoczność i sprawić, by prezentowała się bardziej profesjonalnie, warto uzupełnić najistotniejsze informacje. Wśród nich znajdziesz:

  • najważniejsze, najbardziej podstawowe informacje, takie jak profil działalności przedsiębiorstwa, adres strony internetowej, adres ewentualnej stacjonarnej siedziby oraz inne istotne dane, o których klienci powinni wiedzieć, np. NIP czy numer KRS.
  • zdjęcie profilowe – choć nie dla każdego jest to sprawa istotna, warto na samym początku zdecydować, co będzie widniało na samym początku firmowego konta na Facebooku, w większości klienci to wzrokowcy, dlatego warto zadbać o estetyczne zdjęcie profilowe.
  • ustawienie preferowanej grupy odbiorców – jeśli jesteś właścicielem firmy i chcesz, aby dobrze prosperowała, koniecznie podaj preferowaną grupę odbiorców. Możesz ją określić poprzez ustalenie lokalizacji, płci, zainteresowań, języka, wykluczenia czy przedziału wiekowego.

Po uzupełnieniu wszystkich informacji wystarczy kliknąć przycisk “zapisz”, by wszystkie informacje zostały wyświetlone poprawnie na Twojej stronie na Facebooku.

Konto firmowe na Facebooku – czy warto?

Z pewnością niejeden przedsiębiorca – mały i duży – zastanawia się, czy posiadanie konta firmowego na Facebooku jest konieczne. Odpowiedź jest prosta – nie jest to konieczne, ale może okazać się niezwykle pomocne. Media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram, mają moc przyciągania. Decydując się na konto firmowe na Facebooku decydujesz się na obcowanie między ludźmi (a dokładniej ich wirtualnymi kontami), co pozwala na stworzenie mniejszej bądź większej społeczności wokół. Im większa społeczność, tym więcej osób, które ufają, a tym samym korzystają z usług bądź zamawiają produkty.

 

Jakie korzyści płyną z posiadania konta firmowego na Facebooku?

  • Masz możliwość bardzo dokładnej prezentacji oferty – social media to świetna opcja nie tylko dla osób prywatnych, ale również dla firm. To tam można w sposób skuteczny, a przy tym nienachalny, wyeksponować całą swoją ofertę produktów czy usług. Wystarczy, że udostępnisz 3-4 posty tygodniowo, by przedstawić swoim klientom to, co oferuje Twoja firma. Wiedz, że jest to bardzo skuteczna metoda sprzedaży. Nikt teraz nie lubi telewizji czy radia właśnie przez wzgląd na to, iż reklamy puszczane są tam w zbyt nachalny sposób.
  • Interakcja z odbiorcami – to, co buduje potęgę różnych firm, to właśnie interakcja z potencjalnymi klientami, wyjście człowieka do człowieka. Dzięki interakcji można nieustannie w sposób bardzo cierpliwy i nienachalny przekazywać nie tylko cenne informacje o firmie, jej funkcjonowaniu, ale również o produktach, ich atutach i wielu innych rzeczach.
  • Wzbudzanie zaufania – jak pokazują badania, firmy, które mają swoje profile na Facebooku czy Instagramie, wzbudzają znacznie większe zaufanie, aniżeli pozostałe. Bardzo możliwe, iż ma to związek właśnie z interakcją z odbiorcami i wrażeniem, że za sprzedażą i zyskiem stoją ludzie.
  • Widoczność w Google – konto firmowe automatycznie widać w Google oraz innych wyszukiwarkach. Wystarczy o nie regularnie dbać i dodawać treści.
  • Kompleksowe narzędzia reklamowe – decydując się na konto firmowe na Facebooku, masz automatycznie dostęp do narzędzi takich, jak Facebook Ads. To daje Ci możliwość dotarcia do znacznie większej grupy zainteresowanych osób. Wystarczy, że określisz konkretną lokalizację, dopasujesz wiekowo klientów, a otrzymasz mnóstwo osób, do których trafi reklama i ich zainteresuje, a co za tym idzie – wzrosną Twoje zyski.
  • Szerokie grono zainteresowanych osób – potencjalni klienci na Facebooku? Nie ma nic łatwiejszego! Facebook był pierwszy, jeszcze przed Instagramem, dlatego tam grono osób jest znacznie większe. Możesz do nich trafić w sposób organiczny lub po prostu dzięki reklamom.
  • Przedstawienie firmy z innej strony – social media są znacznie łatwiej dostępne, aniżeli indywidualne strony internetowe. To daje lepszą możliwość poznania danej firmy, zanim skorzysta się z jej usług.

Sprawdź powody, dla których warto mieć Facebooka

Jak widać powyżej, konto na Facebooku to spore możliwości, zarówno to osobiste, jak i firmowe. Każdy z nas może cieszyć się szeregiem rozwiązań, które ułatwiają prowadzenie firmy i sprawiają, że coraz więcej osób trafia właśnie na Twoje przedsiębiorstwo. Strona na Facebooku to też doskonałe pole do dyskusji, świetna opcja by informować o nieustannie pojawiających się na rynku nowościach. Nie rezygnuj z takiego udogodnienia – skorzystaj jak najszybciej.

Dlaczego nie można założyć konta na Facebooku?

Czasem, podczas zakładania strony firmowej, jak i osobistej, mogą pojawić się pewne problemy. Nie jest to powszechne, jednak zdarza się. Z czego mogą wynikać te problemy? Otóż, Facebook to strona, na której obowiązują pewne zasady, a podczas zakładania konta należy spełnić kilka warunków.

 

Jeśli Facebook zauważy, iż coś jest nie tak, nie pozwoli założyć konta osobistego, a co za tym idzie – nie dasz rady założyć strony firmowej. W sytuacji, kiedy masz na Facebooku swoje konto osobiste i nie możesz założyć konta firmowego, należy rozpatrzyć kwestię nazwy – nie może ona być w żaden sposób obraźliwa. Co więcej, Facebook jest wrażliwy na punkcie bezsensownie stosowanych wielkich liter czy dziwnych symboli.

 

Z pewnością nie założysz żadnego konta, jeśli Facebook zauważy, iż podszywasz się pod kogoś, promujesz hazard, niewłaściwe zachowania czy dezinformację.

Kilka dodatkowych wskazówek

Założenie strony na Facebooku to nie wszystko. Konieczne jest również jej prowadzenie. Czasem jedna strona może przejść z jednego właściciela na drugiego. Jak tego dokonać? Wystarczy zmienić administratora strony. Po usunięciu poprzedniego konieczne jest wpisanie na to stanowisko drugiego. Należy przejść do zakładki “Ustawienia strony”, a następnie “Role strony” i tam kliknąć “Przypisz nowe role strony”. Na stronie, na której się znajdziesz, trzeba postępować według zawartych tam wskazówek.

 

Wiele osób pyta, jak założyć Facebooka bez konta osobistego i czy się w ogóle da? Otóż, jest na to pewien sposób. Wystarczy przejść na stronę główną Facebooka, a następnie wybrać przycisk “Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy”. W następnym kroku trzeba podać odpowiednie informacje. Nie jest to jednak gwarancja tego, że da się stronę prowadzić w pełni profesjonalnie. Bez konta osobistego profil firmowy na Facebooku jest zwykle mocno ograniczony, a zarządzanie nim nie jest zbyt komfortowe.

 

Warto już na samym początku odpowiednio zastanowić się nad użytą nazwą, ponieważ jej zmiana to dość skomplikowany proces. Nie zawsze kończy się on sukcesem. Zmiana nazwy na zupełnie nową to kwestia stopniowej zmiany – warto co jakiś czas zastępować jedno słowo innym, aż w ten sposób dojdzie się do końca. Całościowa metamorfoza bardzo często jest przez Facebooka odrzucana.

 

Jak widać, strona firmowa na Facebooku to sporo korzyści, z których warto zaczerpnąć jak najwięcej. Prowadzenie jej nie jest skomplikowane – można je zresztą powierzyć firmie zewnętrznej zajmującej się marketingiem. Niezależnie od tego, jaką firmę prowadzisz, warto zaistnieć w świecie internetowym, dzięki czemu zyskasz znacznie więcej klientów, a ponadto wzbudzisz konieczne zaufanie oraz poprowadzisz interakcje z klientami, którzy dokładnie powiedzą Ci, czego w danej chwili oczekują. Nie zwlekaj – nie daj się wyprzedzić bystrej konkurencji, która jest na czasie!

Blog

Polecane artykuły

Co to jest przeglądarka internetowa?

Blog

Co to jest przeglądarka internetowa?

Zastanawiasz się, czym jest przeglądarka internetowa i jakie funkcje oferuje? W tym poradniku znajdziesz najważniejsze informacje.

Jak skontaktować się z Facebookiem? Kontakt z Administratorem

Blog

Jak skontaktować się z Facebookiem? Kontakt z Administratorem

Zdarzają się sytuacje, z których nie widzimy innego wyjścia, jak kontakt z pracownikiem serwisu. Jak skontaktować się z Facebookiem? Czy jest to w ogóle możliwe?

Rozmiary zdjęć i obrazów w sklepie internetowym

Blog

Rozmiary zdjęć i obrazów w sklepie internetowym

Wybór rozmiaru grafik ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania witryny. Sprawdź, o czym należy pamiętać przy zamieszczaniu zdjęć w sklepie internetowym.

Jak stworzyć stronę na Facebooku?

Blog

Jak stworzyć stronę na Facebooku?

Współcześnie prawie każdy z nas posiada swoje konta w mediach społecznościowych. To bardzo pomaga obecnie, kiedy spora część naszego życia toczy się właśnie w Internecie.

WoMM – co to jest i jak działa marketing rekomendacji?

Blog

WoMM – co to jest i jak działa marketing rekomendacji?

WoMM oznacza z angielskiego Word of Mouth Marketing. W wolnym tłumaczeniu brzmi to jak marketing „z ust do ust”.

Czym są i do czego służą Mapy Google?

Blog

Czym są i do czego służą Mapy Google?

To popularne oprogramowanie sprawdza się znakomicie przy planowaniu trasy i pomaga wielu kierowcom. Sprawdź, czym jest mapa Google i dlaczego warto z niej korzystać.

Co to jest Google Street View?

Blog

Co to jest Google Street View?

Podpowiadamy, czym charakteryzuje się Google Street View oraz jak wykorzystać jego atuty. Poznaj szczegółowe informacje i zwiedzaj świat na ekranie monitora lub smarfona.

FTP – co to, jak działa i jak się połączyć?

Blog

FTP – co to, jak działa i jak się połączyć?

Jeżeli korzystasz z internetu na co dzień, na pewno spotkałeś się z tematyką FTP. Sprawdź, czym charakteryzuje się File Transfer Protocol i jakie znalazł zastosowania.