Co warto wiedzieć o reklamie na Spotify?

spotify

Najpopularniejsze usługi cyfrowe mogą być nie tylko świetnym źródłem rozrywki, ale też zarabiania. Najlepszym przykładem jest Spotify. Reklamy wyświetlane użytkownikom pozwalają kolejnym markom skutecznie pozyskiwać nowych Klientów, co skłania firmy do obrania tej samej strategii. Jeśli też chciałbyś podążyć tą drogą, lecz nie wiesz, na czym polega działalność wspomnianej platformy, poniżej znajdziesz kilka przydatnych informacji o Spotifyjak działa, ilu łączy użytkowników i w jaki sposób można wykorzystać jej potencjał.

Spotify – co to jest i dlaczego zrzesza miliony użytkowników z całego świata?

Zastanawiasz się, co to jest Spotify? Otóż jest to jedna z najpopularniejszych platform cyfrowych. Powstała w 2006 r. dzięki działalności dwóch Szwedów – Daniela Eka oraz Martina Lorentzona. Miliony artystów z całego świata zawdzięczają właśnie im możliwość docierania ze swoją twórczością do kolejnych słuchaczy. By mogli tego dokonać, wystarczy, że opublikują swoje piosenki, podcasty lub innego rodzaju formy przekazu na platformie. Oczywiście nie każdy stanie się gwiazdą na miarę Justina Biebera, Eda Sheerana czy Seleny Gomez, ale zawsze warto spróbować. Ponadto z czasem można zyskać nie tylko popularność, ale też duże pieniądze.

Ze Spotify korzystają zarówno doskonale znane wszystkim gwiazdy mediów, jak i dopiero pretendujące do tego miana osoby. Zwróć uwagę, że im więcej odtworzeń zanotują ich utwory, tym więcej mogą na nich zarobić. Nic więc dziwnego, że stale rośnie grono artystów wśród użytkowników Spotify.

Reklama na tej platformie może dotyczyć nie tylko twórczości, ale też produktów i usług marek – także tych niekoniecznie związanych z szeroko pojętym światem sztuki. W końcu twórcy platformy też muszą i chcą zarabiać jak najwięcej, by udoskonalać ją w dalszym stopniu. Dlatego chętnie podejmują nowe współprace reklamowe z firmami z najróżniejszych branż, wychodząc naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom.

Czy Spotify jest płatne? Może być, ale nie musi

Wiesz, co to Spotify, ale czy słyszałeś o tym, jak zarabiają twórcy tej platformy? Z czym wiąże się korzystanie z niej i dlaczego stanowi coraz chętniej wybierane miejsce reklamy przez firmy z różnych branż? Majątek Daniela Eka i Martina Lorentzona już od dłuższego czasu liczony jest w miliardach dolarów. Otóż korzystanie ze Spotify może, lecz nie musi być darmowe. Wszystko  zależy od tego, czy postanowisz dołączyć do grona użytkowników PREMIUM, czy nie.

Jeśli zechcesz posłuchać np. swoich ulubionych piosenek bez konieczności wysłuchiwania co pewien czas reklam, musisz zapłacić 19,99 zł miesięcznie. W innym razie będą one pojawiać się regularnie, a korzystanie z innych opcji platformy będzie ograniczone (np. tylko kilka przewinień utworów w ciągu godziny). Jak  widzisz, wspomniana dwójka miliarderów zarabia krocie zarówno na słuchaczach, jak i markach zainteresowanych reklamą na Spotify. Ile kosztuje możliwość wykorzystania platformy do przedstawienia oferty użytkownikom?

Jakie formy reklamy są wykorzystywane na Spotify?

Jeśli chcesz wykorzystać Spotify do reklamy swojej firmy, musisz liczyć się z koniecznością głębszego sięgnięcia do kieszeni. Zainwestujesz kwotę co najmniej 35 tys. złotych. Tyle kosztuje najtańsza forma zachęcania do skorzystania z określonej usługi lub nabycia produktu. Pamiętaj jednak, że istnieją różne formy reklamy na Spotify. Co to jest konkretnie?

  • Video Takeover, czyli najpopularniejsza forma reklamy, wyświetlana w przerwach pomiędzy odtwarzaniem kolejnych plików zachęcające do kliknięcia baneru danej firmy;
  • sesja sponsorowana – umożliwia aż półgodzinne odsłuchiwanie bez przerwy m.in. piosenek po wcześniejszym zapoznaniu się z jej treścią, która jest dłuższa w porównaniu do reklamy typu Video Takeover;
  • reklamy „wplatane” w treści twórców, głównie najpopularniejszych autorów podcastów.

Pamiętaj, że możliwość skorzystania z różnych form reklamy to nie jedyny powód, dla którego zarówno popularne marki, jak i istniejące od niedawna korzystają ze Spotify. Statystyki związane z działalnością tej platformy stanowią również skuteczną zachętę do podjęcia takiego działania. Pamiętaj, że:

  • Spotify ma aż 489 milionów użytkowników, z czego większość (ponad 284 mln) nie korzysta z usługi Premium, czyli zmuszona jest do wysłuchiwania reklam;
  • na Spotify znajdziesz ponad 5 mln podcastów, które bardzo dobrze nadają się do wykorzystania w celach reklamowych;
  • ze Spotify korzystają ludzie z niemal 200 krajów, co sprawia, że można zaprezentować swoją firmę nie tylko w swojej ojczyźnie (to jednak sporo kosztuje i wymaga dostosowania treści reklamy pod względem językowym do jej potencjalnych odbiorców);

Jak skontaktować się ze Spotify?

Wiesz już, jak działa Spotify i znasz mechanizmy, jakie rządzą platformą. Jeśli uznasz, że liczba użytkowników oraz oferowane reklamy są warte wykorzystania platformy do celów reklamowych, zrobisz to w prosty sposób. Najprościej będzie zapytać u źródła – co i za jaką kwotę zaproponuje Ci dział marketingowy Spotify. Kontakt nawiążesz na stronie: https://support.spotify.com/pl/article/contact-us/.

Natomiast pod linkiem https://open.spotify.com/ znajdziesz więcej informacji na temat reklam, niż te, o których wspomnieliśmy powyżej (bez konieczności bezpośredniego kontaktowania się z obsługą platformy). Jednocześnie pozyskasz dodatkowe informacje na temat historii i działania Spotify. W ten sposób upewnisz się, czy jest to rodzaj platformy, z której warto skorzystać w celach reklamowych.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Rozwiń twoją świadomość kontentu: od definicji do praktyki
Wybór najlepszej platformy dla twojego sklepu internetowego: kompletny przewodnik
Google Sites – twoja własna witryna internetowa w kilka kroków
Co to jest Google Chrome?
Co to jest http i https?
Ile kosztuje reklama Google – sprawdź
Czym jest Google Trends i jak z niego korzystać?
Co to jest Webinar – jak zorganizować webinarium?
No Data
Co warto wiedzieć o reklamie na Spotify?